Tanker om problemstillinga
Har fundert litt på dette ei stund, og finner ut at der er mye å ta av. For å konkretisere litt i vertfall, så har jeg funnet ut at jeg ønsker å ta for meg noe rundt temaet sikkerhet/usikkerhet og redundans og svakheter. Dersom det er mulig vil jeg også knytte dette opp mot Marinen. Jeg har ikke oversikt over om dette er gjennomførbart enda, men det får tiden vise. Dersom det er mulig blir målgruppen for artikkelen teknisk personell i sjøforsvaret og sivile som jobber i tilknyttning til forsvaret sine prosjekter. Det er i forsvaret alltid personell som jobber med neste generasjons fartøystyper om det er fregatter, ubåter eller andre. Fremdriftsmaskineriet må på lik linje med resterende deler av fartøyet være på høyden sikkerhetsmessig, og Marinen setter høyere krav til drift og sikkerhet enn store deler av den sivile skipsindustrien. Grunnen til dette er at krigsskip skal per definisjon i krigen og må derfor tåle meir enn en fiskebåt eller et handelsfartøy. Dette har ingen direkte sammenheng med diesel elektrisk fremdrift, men kan knyttes opp mot det- eller det er det jeg håper å kunne gjøre i artikkelen.

0 Comments:
Legg inn en kommentar
<< Home